All times are UTC + 2 hours






Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
  Print view

Re: Tumši zilais ZJ
Author Message
PostPosted: Sun Jul 17, 2016 6:12 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Nelielā progresa update.

Nejaukās vibrācijas iemesls bija līkas rokas, pēc pusasu gultņu miaņas nebiju līdz galam labi salicis pakļējo kardānu krustiņu un viena "glāzīte" stāvēja bišķi ne tā. Tā rezultātā bija,lufte un sāka dejot. Salikts un sakārtots, tagad viss OK.
Pārējais no sērijas maintenances sīkumi - nomainīts ūdenssūknis, termostats un vietām saliktas poliuretāna bukses.

Jautājums par savirzi. Pēc stūres pirsksta maiņas palikusi bišķi šķība stūre, Valmierā dzinu uz savirzi, bet vīri netika galā, saka ka šīs ir viens no tiem aparātiem, kuram savirzi nevarot viņi dabūt gatavu. Ieteikumi, kur ZJ to var izveikt, protams Valmiera vai +/- tuvums būtu ļoti vēlams.

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Jul 17, 2016 6:51 pm 
Offline

Joined: Sat Jan 14, 2012 9:17 pm
Posts: 269
Location: Cesis, Valmiera
Es Valmierā dzinis esmu savirzi taisīt uz AK12 vai PSL tas kas uz apvedcela.


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Jul 17, 2016 7:18 pm 
User avatar
Offline

Joined: Tue Jun 10, 2008 9:11 am
Posts: 3183
Location: Riga, Sigulda
ja Tu mainīji to pirkstu, kas pie kolonkas, tad ņem atslēgas un lien zem mašīnas grozi tikmēr, kamēr ir vietā.. ja mainīji otru šarnīru, kas maina savērsumu, tad gan jābrauc savirze regulēt.. sliktākajā gadījumā vari ar diviem kokiem (līstēm) samērīt starp priekšu un aizmuguri diska vidus daļā skatoties caur centru priekšpusē pieņemsim +-0mm tad aizmugures pusē tam pašam diskam +5mm. nu tipa, lai abi rati par 5mm summā (nevis katram 5) stāv uz iekšpusi pavērsti.. kad tas pabeigts, atkal ņem noregulē ar augšējo šarnīru stūres taisnumu..
tilta iznesumu, tas ir ričagu regulēšanu var veikt mērot ar metramēru vai atkal savstarpēji bīdāmiem kokiem no brīvi izvēlētiem rāmja urbumiem, skrūvju vietām līdz tilta trubai.. vari tiltam pārmest pāri diegu ar iekārtiem uzgriežņiem, lai vieglāk mērīt..
un tādā veidā nolikt abas puses vienādi paralēli aizmugures tiltam..vieglāk to visu veikt ir divatā..

lai noregulētu Jeepam savirzi uz stenda, sākumā jānoliek iznesums ar tilta ričagiem, ja tas ir izdarīts, tad var ķerties pie savirzes.. atļaiž abus regulējamos stieņus (pie kolonkas un pie riteņa) atrod stūres viduspunktu un nostiprina sūri.. tad grozot abus regulējamos (jāgroza abi divi vienu pie otra piedzenot) stieņus dabū savirzi vietā..ik palaikam jāpašūpo mašīna, jo Jepam mainās savirze mainoties ietupienam atsperēs.. tad lēnām skatās parametrus kompī un dzen ratu vietā.. kad viss (+/-) izdarīts, brauc laukā un skatās kā stāv stūre.. Parasti vienmēr biki šķībi.. tad ņem atlaid augšējo stūres stieni pie kolonkas un eksperimenta kārtībā iztaisno stūri.. pagriežot par 1/6 vai 1/4 daļu regulējamo buksi..nokontrē un atkal izbrauc, ja ir labāk, piedzen vēl, kamēr stāv taisni..

tas tā no pieredzes..

visiem aparātiem, kuriem ir cietie tilti un divi stieņi regulēšanai šī regulēšana ir līdzīga.. vienkārši ZJ, XJ un visādiem Wrangleriem pie vertikālas mašīnas kustēšanās mainās savērsums, jo abi stieņi ir savienoti.. tāpēc biki grūtāk nolikt uz stenda, jo pie mazākās kustības atkal visi rādījumi pakaļā.. ar pacietību un pieredzi viss bumbās.. galvenais parametrs regulējot ar mājas līdzekļiem ir tie 5mm starpība skatoties caur diska centru horizontālā asī.. kā arī lai priekšas tilts būtu paralēli aizmugures tiltam, lai neiet šķērītē pa ceļu..


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Jul 17, 2016 7:31 pm 
User avatar
Offline

Joined: Tue Jun 10, 2008 9:11 am
Posts: 3183
Location: Riga, Sigulda
..vēl kas.. tilta ričagu regulējošās skrūves ir samērā dārgs prieks, maksā ap 15-30eur gabalā.. tāpēc pirms brauc uz savirzi servisā, mājās ar lodlampu un WD40 vai citu zvēru atkodini uzriežņus un izkustini skrūvi.. var būt, ka nenāk vaļā un ar lielāku spēku to var novērpt.. šrotos tās skrūves nedabūsi, tur visu nolauž.. tai skrūvei vienā galā ir zobiņi ar tādu pašu zobainu šaibu (ripiņu) novirzītu no skrūves ass bet otrā galā nosķelta skrūve ar tādu pašu ripiņu vai šaibu arī novirzītu no ass.. tādā veidā ar tiem ekscentriem regulējas tilts uz priekšu vai aizmuguri..


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Mon Jul 18, 2016 10:55 am 
User avatar
Offline

Joined: Fri Apr 18, 2008 5:36 pm
Posts: 1304
Location: Valmiera - Rīga
hurricane wrote:
Es Valmierā dzinis esmu savirzi taisīt uz AK12 vai PSL tas kas uz apvedcela.


piekrītu hurikeinam - no cēsu puses braucot valmierā, mazgātuvei otrā puse, puiši to man darījuši ir labi, kā arī ja nemaldos autoneo esmu regulējis, ar bez problēmām.

_________________
Jeep Grand Cherokee (WJ)
1999
4.0 R6 LPG
245/75/16
275/65/17-MOAB
NV242j
DANA 30/35c(3,54)
IRONMAN 2'' kit


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Mon Jul 18, 2016 12:56 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Liels paldies par ieteiktajām vietām!

piter wrote:
ja Tu mainīji to pirkstu, kas pie kolonkas, tad ņem atslēgas un lien zem mašīnas grozi tikmēr, kamēr ir vietā..


Jā par to pašu ir runa, nekas cits pagaidām tur nav mainīts. Man jau bija aizdoma skatoties uz tiem stieņiem, ka tur sākumā jāpalien pašam un jāparegulē tā mainīta pirksta regulējums, jo kā pareizi saki šitas pirksts savērsumu īsti nemaina.

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Mon May 29, 2017 8:25 am 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Pagāja gads un beidzot sabriedu pusasu maiņai. Tika sagādāts jauns RT OFF-ROAD pusasu komplekts (RT23006) un brīvienās izveikta pusasu maiņa (komplektā nāk pusasis, KOYO gultņi, blīvslegi un jauni C clamp). Ta kā pirms gada jau šis mezgls ir pētīts un skrūvēts, tad tagad pusasu maiņas procedūra aizņēma vien kādas 4h.

Vecās pusasis pie manas braukšanas intensitātes salīdzinājumā ar pērno gadu gan savu izskatu nav būtiski mainīnjušas.

Paskalojot un patīrot bumbieri konstateju gan vienu mazu metāla atlūzu, gabals no zoba vai kas tāds(~1,5mm * 3mm), bet diffā neko sliktu nemanīju - ne aplauztus vai skrāpētus zobus kādam zobratam, ne arī kāda zobrata brīvkustību...

Operācija izveikšamai pietiek ar 19mm atslēgu ratiem, 13mm atslēgu bremžu suportam un bumbiera vākam, 1/4 inch atslēgu/muciņu diferenciāļa bultai + skrīvgrieznies, āmurs un ~ 2,5m 1,5cm diametra truba, kuru izlaiž caur tiltu un izklapē laukā gultni ar blīvslēgu.

Tiki tālu viss itkā labi, bet... pirmā izbrauciena laikā kaut kas kreisās puses pakaļējam ritemnim brīžiem baigi skrapejās (grozoties vai autiņam šūpinoties). Pirmā doma varbūt uz beigām slikti pieksrūvets rats vai kā, beigās izrādās, ka bremžu rotors periodiski skrāpejās pret bremžu suporta aizargplati. C-clip pusasīm ir normāli, ka viņas nedaudz staigā iekšā/ārā, bet jaunā sanāk staigā vairāk nekā vecā, vai arī jaunā pusass ir par kādiem 1 - 2mm īsāka??? Šī brīž risinājums rotoram noslīpeju to 1,5-2 mm kantīti un vairs nezāģē.

Kaut kā tā.

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Mon May 29, 2017 5:02 pm 
Offline

Joined: Mon Jul 27, 2015 7:22 pm
Posts: 69
[quote] C-clip pusasīm ir normāli, ka viņas nedaudz staigā iekšā/ārā, bet jaunā sanāk staigā vairāk nekā vecā, vai arī jaunā pusass ir par kādiem 1 - 2mm īsāka??? Šī brīž risinājums rotoram noslīpeju to 1,5-2 mm kantīti un vairs nezāģē. [quote]

Skatē nelabs inspektors var piesieties pie itkā kustoša gultņa, jo kratot no pusass gultņa gala nāk nelaba klaboņa.. Pakustini, tā no sirds, aizmugurējās riepas auto stāvot uz zemes...
Tas no pieredzes..


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 7:30 pm 
Offline

Joined: Fri May 20, 2016 7:30 am
Posts: 7
alvens wrote:
Quote:
C-clip pusasīm ir normāli, ka viņas nedaudz staigā iekšā/ārā, bet jaunā sanāk staigā vairāk nekā vecā, vai arī jaunā pusass ir par kādiem 1 - 2mm īsāka??? Šī brīž risinājums rotoram noslīpeju to 1,5-2 mm kantīti un vairs nezāģē.
Quote:

Skatē nelabs inspektors var piesieties pie itkā kustoša gultņa, jo kratot no pusass gultņa gala nāk nelaba klaboņa.. Pakustini, tā no sirds, aizmugurējās riepas auto stāvot uz zemes...
Tas no pieredzes..


Jautajums tiesi par TA, nelabs inspektors un C-clip.
Man XJ drusku staiga pusass un inspektors saka, ka gultni beigti. Gultni, blivslegi jauni. It ka varetu uztaisit biezakus tos c-clip, bet vai tas bus labi darits?


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Wed Nov 28, 2018 9:42 pm 
User avatar
Offline

Joined: Thu Mar 18, 2010 7:30 pm
Posts: 77
falck wrote:

Jautajums tiesi par TA, nelabs inspektors un C-clip.
Man XJ drusku staiga pusass un inspektors saka, ka gultni beigti. Gultni, blivslegi jauni. It ka varetu uztaisit biezakus tos c-clip, bet vai tas bus labi darits?


Ja inspektors nezin, kas ir C-clip un vienrindas rullīšu gultņi, tad viņs vienkārši ir lohs un tāds jāsūta dirst. Saki, lai sazinās ar tehnisko ekspertīzi un nebrauc prom kamēr uzlīme nav logā. Jebkurš C-clip tilts ir ar lufti un tas ir pilnīgi normāli. Taisīt biezāku C-clip īsti neko nemainīs, jo viņš jau ir tik biezs cik pati sēža un lufte veidojas starp pusass galu un reduktora satelītu asi.

_________________
Jeep Cherokee 2000 2.5td (XJ)
1993 4.0 HO swaps
NV3550
NP231
DANA30/35c Trac-Lok (3.73:1)


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Dec 02, 2018 12:30 am 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Ir tieši tā kā raksta FTD, tur neko nevar īsti savādāk izdarīt kā ir. Resnāku C-clip var nesanākt pat iebakstīt iekšā, pusas grope ir tik plata cik ir. Ja mani atmiņa neviļ, tad tas C-clip tur nemaz tik brīvi tajā gropē nedejo. Starp pusasu galu un satelītu asi jau arī nekas ūber daudz nav, daži mazi mm, bet pietiekami, lai justu, ka pusas staigā. Galu galā tas C-clip nemaz tik biezs nav un tā sēža arī nemaz tik dziļa nav.
Dizainiski tur neko īsti nevar izdarīt, jo gājienu/staigāšanu nosaka tas cik tālu ir satelītu ass no pusass gala - ideālā variantā pusass gals no C-clip līdz satelītu asij tik tālu,ka atduras pret satelītu asi (man tikai nelaba aizdoma, ka ilgtermiņā tas varētu nepatikt pašam C-clip un satelītu asij)

Vienīgais, kas var risināt staigāšanu pavisam būtu aizliet atstarpi starp pusass galu un satelītu asi, tad būtu mierā, bet līdz skatei tā var arī neaizbraukt :D

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Dec 02, 2018 7:48 pm 
User avatar
Offline

Joined: Fri Apr 18, 2008 5:36 pm
Posts: 1304
Location: Valmiera - Rīga
Ļoti iespējams ja lufte ir liela, un gultņi jauni, tad satelīti ir labi padiluši... Šāda situācija bija ar yj wrangleri uz skati...
Samainijām reduktoru un pazuda.

_________________
Jeep Grand Cherokee (WJ)
1999
4.0 R6 LPG
245/75/16
275/65/17-MOAB
NV242j
DANA 30/35c(3,54)
IRONMAN 2'' kit


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Sun Jan 06, 2019 8:28 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Sen nekas nav iemests par Jeep gaitām. Tātad, pērnā gada kopsavilkums:

1) Izjuka stūres pastiprinātāja sūknis un bija janomaina, neaptīkami, bet nekas traģisks.
2) Sagādāti jauni un pārmetināti abi sliekšņi pilnā garumā, pie vienām sāpē viss sapūsts ar ķīmiju, vasku utjp konservantiem. Pie viena audits kas un ka tālāk - nekur tālāk par sliekšņiem tā kaite nebija aizrāpojusi.
3) Gada beigās samianītas visas ritošās bukses. Priekšas un pakaļas tiltiem samainītas apakšējās "control arm", jo priekšas un pakaļas kreisās puses bukses "control arm" bija cauri, netapa gan skaidrs kāpēc tikai vienai pusei... Un tad beidzot arī savirze saregulēta (iepriekš gan arī nebija sūdīga, bet derēt derēja). Nu un protams piter senais ieteikums par "...tilta ričagu regulējošās skrūves ir samērā dārgs prieks, maksā ap 15-30eur gabalā..." tika izbaudīts pēc pilnas programmas, abas skrūves servisā novērptas :|

Bij arī domā samainīt atsepres un amīšus, bet kaut kā nepaspēju sagrupēties un tikt skaidrībā, kur un ko var dabūt, un ko gan man īsti vajadzētu, ja negribu iet pāri 2'' un vairāk saglabāt oiģinālajos augstumos, smagu offroadu nav, tik tādi tūrisma izbraucieni. Daļa atsperu tirgoņu sūta tālāk sazināties ar leišiem, attiecīgi uz šo brīdi atslābu... Drīkst izteikties, ieteikt un pakonsultēt (Ironmann, OME, kas un kur vēl???)

Pēc 3. punkta izpides izteikti sāk parādīties ikaruss, pie aptuveni 50 km/h sāk dzirdēties dobja gaudošana, pie 90 km/h jau toni augstāka gaudošana, kā vecajos labjos laikos ikarusā. Tikko vilkme uz tiltu tā gaudo, kā nomet tā klusiņš. Neesmu gan vēl noķēris vai tā ir priekša vai pakaļa, bet no 3 aptaujātajiem pasažieriem 2 likās, ka pakaļa :) Skatos formā, ka šī ir klasiska kaite, kura agrāk vai vēlāk piemeklē, attiecīgi jautājums vai ir tikpat neatrodami specialisti kā senāk, jeb ir kādam kāda zināma vieta, kur šo kaiti ārstē zinot ko dara?

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Thu Jan 10, 2019 2:55 pm 
User avatar
Offline

Joined: Fri Apr 18, 2008 5:36 pm
Posts: 1304
Location: Valmiera - Rīga
brunais wrote:
Sen nekas nav iemests par Jeep gaitām. Tātad, pērnā gada kopsavilkums:

1) Izjuka stūres pastiprinātāja sūknis un bija janomaina, neaptīkami, bet nekas traģisks.
2) Sagādāti jauni un pārmetināti abi sliekšņi pilnā garumā, pie vienām sāpē viss sapūsts ar ķīmiju, vasku utjp konservantiem. Pie viena audits kas un ka tālāk - nekur tālāk par sliekšņiem tā kaite nebija aizrāpojusi.
3) Gada beigās samianītas visas ritošās bukses. Priekšas un pakaļas tiltiem samainītas apakšējās "control arm", jo priekšas un pakaļas kreisās puses bukses "control arm" bija cauri, netapa gan skaidrs kāpēc tikai vienai pusei... Un tad beidzot arī savirze saregulēta (iepriekš gan arī nebija sūdīga, bet derēt derēja). Nu un protams piter senais ieteikums par "...tilta ričagu regulējošās skrūves ir samērā dārgs prieks, maksā ap 15-30eur gabalā..." tika izbaudīts pēc pilnas programmas, abas skrūves servisā novērptas :|

Bij arī domā samainīt atsepres un amīšus, bet kaut kā nepaspēju sagrupēties un tikt skaidrībā, kur un ko var dabūt, un ko gan man īsti vajadzētu, ja negribu iet pāri 2'' un vairāk saglabāt oiģinālajos augstumos, smagu offroadu nav, tik tādi tūrisma izbraucieni. Daļa atsperu tirgoņu sūta tālāk sazināties ar leišiem, attiecīgi uz šo brīdi atslābu... Drīkst izteikties, ieteikt un pakonsultēt (Ironmann, OME, kas un kur vēl???)

Pēc 3. punkta izpides izteikti sāk parādīties ikaruss, pie aptuveni 50 km/h sāk dzirdēties dobja gaudošana, pie 90 km/h jau toni augstāka gaudošana, kā vecajos labjos laikos ikarusā. Tikko vilkme uz tiltu tā gaudo, kā nomet tā klusiņš. Neesmu gan vēl noķēris vai tā ir priekša vai pakaļa, bet no 3 aptaujātajiem pasažieriem 2 likās, ka pakaļa :) Skatos formā, ka šī ir klasiska kaite, kura agrāk vai vēlāk piemeklē, attiecīgi jautājums vai ir tikpat neatrodami specialisti kā senāk, jeb ir kādam kāda zināma vieta, kur šo kaiti ārstē zinot ko dara?


principā jau tas arī ir vislabākais variants - Ironnman vai ome! priekš zj jāņem cietākās atsperes jeb HD, tad arī būs 2 collas lifta, ar orģinālajām gumijām. Ar bilstein amjiem man superīgākā braukšana bija. ne pa mīkstu, ne pa cietu. saturīgs. kaifoju.

Ironmans - diezgan līdzīgi - tikai jāpiemeklē atspere. (max svaru).
pēc visiem apgreidiem kas redzēti - tāda sajūta ka Jeepu orģināli nepieciešams izlaist no rūpnīcas ar 2 collu liftu.
tāds pilnīgi cits auto.

par vietām kur pirkt - 4x4shops, 4x4centrs, un jā laikam lietuvieši, bet neesmu sūtijis.

bet ja tiešām gribi saglabāt orģinālo aukstumu, tad tai pašai omei ir STock atsperes.

_________________
Jeep Grand Cherokee (WJ)
1999
4.0 R6 LPG
245/75/16
275/65/17-MOAB
NV242j
DANA 30/35c(3,54)
IRONMAN 2'' kit


Top
 Profile  
 

Re: Tumši zilais ZJ
PostPosted: Thu Jan 10, 2019 10:03 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 18, 2014 12:02 pm
Posts: 125
Location: Valmiera
Nu atsperes un amji atkal man laikam atcelsies, Jeepam citas prioritātes, bet varbūt arī nē... :)

Augošais ikaruss manāmi nelika mieru, un speciālista meklējumi šķiet vainagojās panākumiem un ar klaviermeistara akurātumu tika uzstādītas diagnozes.

Diagnozes īsumā

- pakaļas tilts vienkārši ir savu nokalpojušas kustīgās detaļas, padiluši gultņi (kurus tieši - jārauj vaļā, jāspēlējas un jāmaina).

- ikaruss, kurš nāk no priekšas tilta (iepriekš problēmu nebija). Pēc speciālista teiktā un fakta, ko pavisam nesen tiltam izveicu un kā ikaruss Jeepam pielavījās, tad ir pamatots pieņēmums, ka kļūda putekļu gumijas maiņas procesā, kuru ne viens vien pieļauj. Dizaina īpatnība, ka priekšas tilta pusasu blīvslēgi ir tieši pie paša bumbiera nevis tilta trubu galos kā pakaļai. Attiecīgi trubai gali nav slēgti un mēdz būt pienestas ar... Tad nu ar to pusasu izņemšanu un ielikšanu ir 3 scenāriji:
a) noņemam tilta vāku un izlejam eļļu, izvelkam pusasis, sadarām lietas, ieliekam atpakaļ un pirms visu liekam atpakaļ visu tīri izmazgājam (ideālais scenārijs, laikam...)
b) pirms jaukšanas ar kārtīgu ūdens strūklu izmazgājam to trubu ar cerību, ka viss tīrs un stumjot pusasi iekšā nebūs nekāda zapte, kuru iestumt bumbierī (ir izdarāms)
c) nedarīt neko no iepriekšējā un cerēt uz veiksmi, ka pusasi trāpīs iekšā neiestumjot bumbierī...

Esošajā stāvoklī jādabū Jeeps uz klučiem, jānomontē tilti un jāaizved meistaram, lai var raut vaļā, visu līdz galam pārbaudīt un vajadzīgo uzsūtīt un samainīt. Principā ideāls variants, lai pie viena mainītu arī atsperes, tik tiltu remonta izmaksas pašlaik ir tik neprognozējamas, ka nevar saprast...

Peecha, tām atsperēm kaut kad pamēģināšu noķert, man ne līdz galm padevās saprast tos atsperu modeļus un cietību, garumu sistēmu (biju gan arī maķenīt slinks iespring). Aukstumu pacelt par tām 2'' būtu ka reizi OK.

_________________
Subaru Forester XS, SJ
Jeep ZJ 5.2 V8


Top
 Profile  
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


  Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Skin created by © gokin from Najlepsze Filmy, profesjonalne pozycjonowanie stron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group